شبکه های تلفنی

Hotline ممکن است در تجارت ها و حوزه های فنی مختلف معانی و مقاصد متفاوتی داشته باشد، اما در ارتباطات IP Telephony یا VoIP منظور از Hotline معمولا ارتباط نقطه به نقطه دو دستگاه VoIP است به نحوی که ارتباط بین دو نقطه بدون درنگ برقرار شود. به عنوان مثال دو سناریو جهت تفهیم بهتر موضوع مطرح می شود : سناریو 1. ارتباط نقطه به نقطه ویپ جهت انتقال خطوط آنالوگ مخابراتی یا AB/wire به نحوی...
FXS مخفف عبارت Foreign Exchange Subscriber و FXO نیز مخفف Foreign Exchange Office است. FXS چیست ؟ در صنعت مخابرات FXS ( همانطور که از نامش پیداست ) به درگاهی اطلاق می شود که به دستگاه کاربر متصل می شود. به عبارت ساده تر درگاه FXS به پورتی گفته می شود که دستگاه کاربر (‌ تلفن ) به آن متصل می شود. در واقع پورت FXS بوق دارد و منطقا دارای جریان الکتریسیته است. می توان تلفن سنتی را به آن متصل کرد و...
در دنیای امروز استفاده از شبکه های WLAN ( Wireless LAN ) در سازمانها و شرکت ها به سرعت فراگیر شده است و دسترسی کارمندان به انواع ابزارهای ارتباطی و برنامه های کاربردی به روز جهت ارتقاء کارایی و کاهش هزینه ها به یکی از ملزومات محیط کار مبدل شده است. بکار گیری سرویس هایی که ویژگی های در دسترس بودن و متحرک بودن را بطور همزمان دارا باشند، فرصت های جدیدی جهت افزایش بازدهی...
یکی از مزایای بسیار مهم سرورهای تلفنی تحت شبکه،  قابلیت­های نظارتی و سهولت استفاده از آن­ها می­باشد. انبوهی از اطلاعات شامل تماس­های ورودی و خروجی یک داخلی، مدت زمان مکالمه، پیام­های صوتی، فَکس، تلفن­ها و کانا­ل­های مشغول و ... از موارد قابل مشاهده هستند. علاوه بر این اِعمال تنظیمات بر روی سرورها از تغییرات ساده و کوچک گرفته تا تغییرات بنیادین و بسیار مهم...
افزایش ابزارهای ارتباطی، نیازمند ابزارهای جدید جهت پایش نحوه ارتباط نیروی انسانی یک سازمان با مشتریان و مخاطبان سازمان ها است. امروزه بسیاری از سازمان­ها مکالمات تلفنی خود با تماس­ گیرندگان را ضبط می­ نمایند. بررسی کیفیت خدمات ارائه شده، پیگیری درخواست­ها و ابهام­ زدایی از آن­ها، بهره ­گیری از فایل­های ضبط شده برای اهداف آموزشی و حتی پیگیری مباحث...
ارتباطات این روزها جزئی جدایی ناپذیر از تجارت است. اما معمولاً هزینه ارتباطات ( به هر نوعی که باشد ) جزو دغدغه های صاحبان تجارت است. از این رو مدیران همواره در پی یافتن راهکارهایی جهت فرار از پرداخت هزینه های سرسام آور تماس ها هستند. در سال های اخیر،گسترش استفاده از فن آوری VoIP  باعث کاهش هزینه های مخابراتی شده است. شاید شما نیز شنیده باشید که استفاده از VoIP...
واسط ارتباطی آنالوگ(Analogue Terminal Adaptor (ATA دستگاهی ساده است که استفاده از تلفن های آنالوگ معمولی را بدون نیاز بهVoice Gateway در شبکه IP Telephony مقدور می سازد. سوال اینجاست که فارغ از کاربریهای پیشرفته، یک IP Phone و یک تلفن آنالوگ اساساً چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ پاسخ ساده است. یک تلفن IP در ذات، یک گوشی آنالوگ است که به یک دیجیتال سیگنال پروسسور (DSP) جهت تبدیل سیگنالهای...
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM – Customer Relationship Management) به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود. اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان ، از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای...