خدمات یکپارچه سازمانی

خدمات یکپارچه سازمانی یا آنچه که به Unified Communications یا اختصاراً UC تعبیر می گردد، شامل نظام کلی ارتباطات سازمانی است که روشهای گوناگون ارتباطاتی اعم از تلفنی (ارتباطات تلفنی معمول، پیام گذاری و…)، تصویری و متنی (چت، SMS) را در دل نرم افزارهای سازمانی یا به شکل مستقل، مجتمع سازی می کند.

ظرایفی نظیر یکپارچه سازی با نرم افزارهای اتوماسیون اداری، ERP، WFM، CRM و… به همراه فراهم آوردن سرویسهای صوت، تصویر، دیتا و در نگاهی جدیدتر قابلیت جابجایی (Mobility)، موجب شده اند تا خدمات یکپارچه (UC) در مقابل ساختار سنتی ارتباطات، طرح نوینی را در عرصه تبادلات سازمانی سامان بخشند.
کشور ما نیز از این روند مستثنی نبوده و به کارگیری مراکز خدمات یکپارچه ماخذ آزاد به علت هزینه نسبتا پایین تر و کارایی متناسب با اقبالی رو به فزونی مواجه شده است.

 

مزایای سیستم خدمات یکپارچه

مزایای به کارگیری سیستم خدمات یکپارچه را چنین می توان خلاصه نمود:

  • ارتباطات یکپارچه صوت، تصویر، دیتا و جابجایی
  • فراهم آوردن روشهای گوناگون ارتباطی (تلفنی، تصویری و متنی) در دل نرم افزارهای سازمانی
  • مجموعه سرویس های ارزش افزوده وسیعتر و در دسترس تر نظیر مرکز تماس Call/Contact Centre)، SMS، IM (Instant Messaging)، VM (Voice Mail)، Auto-attendant و…
  • قابلیت ارتقاء بهتر و کم هزینه تر
  • زیر ساخت مشترک با شبکه کامپیوتری بدون نیاز به بسترسازی مجزا برای ارتباطات تلفنی/تصویری
  • هزینه راه اندازی پایین تر
  • تجهیزات ساده تر و نگهداری ارزان تر
  • بهبود راهکارهای گسترش و تغییر مقیاس سیستم (Scalability)
  • گریز از اشغال شدن خطوط مخابراتی و کاهش هزینه ها در ارتباطات بین ساختمانی /بین شهری
  • امکان در اختیار نهادن خدمات تلفنی و تصویری به هر شخص دارای کامپیوتر بدون نیاز به خرید سخت افزار تلفن با استفاده از بستر شبکه کامپیوتری (Soft phone)
  • قابلیت توسعه سیستم به ارتباطات مستقل بین شهری با هزینه پایین (فارغ از تعرفه های مخابراتی)
 

بر این اساس آرمان تلکام در زمینه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP خدمات زیر را ارائه می نماید :

  • مشاوره در خصوص شبکه های تلفنی ( IP PBX ) ، مراکز تماس (Call/Contact Center)
  • طراحی شبکه تلفنی و تعیین ملزومات و تغییرات مورد نیاز در شبکه های کامپیوتری موجود
  • تامین تجهیزات شبکه های تلفنی از جمله مراکز تلفن تحت شبکه (IP PBX) و گوشی های تلفن تحت شبکه (IP Phone)
  • نصب، راه اندازی و نگهداری شبکه های تلفنی