خدمات شبکه های تلفنی

            استفاده از شبکه های تلفنی مبتنی بر IP (IP Telephony) با گسترش شبکه های کامپیوتری به صورت چشمگیری در حال افزایش است . یکی از دلایل اقبال بی نظیر شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، سرویس های ارزش افزوده این شبکه هاست که در شبکه های تلفنی سنتی یا وجود ندارد یا دسترسی به آنها شامل هزینه های گزافی ست .
در عین حال توجه به این مهم ضروری ست که شبکه های تلفنی مبتنی بر IP الزامات و چالش های خاص خود را نیز دارند، لذا رویکرد به استفاده از این شبکه ها مستلزم در نظر داشتن تمامی حواشی ممکن است .
آرمان تلکام با بهره گیری از تجربه و دانش مهندسین و مدیران مجموعه در زمینه به کارگیری شبکه های تلفنی خدمات زیر را ارائه می کند :
1- مشاوره
  • تهیه و تدوین طرح سرویس های ارزش افزوده در شبکه های تلفنی مبتنی بر IP
  • ارائه مشاوره در زمینه انتخاب برند و Vendor مناسب
  • تهیه RFP و برگزاری مناقصه
2- طراحی
  • طراحی شبکه IP Telephony
  • بررسی و امکان سنجی شبکه های کامپیوتری جهت پیاده سازی شبکه IP Telephony
  • طراحی و تامین امنیت شبکه های تلفنی
3- تامین تجهیزات
تجهیزات شبکه های تلفنی به صورت کلی به چند دسته تقسیم می شود
  • مراکز تلفن تحت شبکه
  • تلفن تحت شبکه
  • گیت وی (VoIP Gateway)و مبدل های تلفنی
تامین تجهیزات با توجه به نیاز های شبکه طراحی شده در زمان مناسب با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب یکی از تجاربی ست که آرمان تلکام در چند سال اخیر از بدو ورود اینگونه تجهیزات به بازار فن
آوری اطلاعات و ارتباطات کشور به خوبی از پس آن برآمده است . 

4- نصب، راه اندازی و نگهداری
شبکه های تلفنی با توجه به وجود  حساسیت ها می بایست با تمهیدات مخصوصی نصب شوند تا از این طریق ( نصب صحیح ) بتوان کارکرد بدون وقفه این شبکه های  را که عموما به عنوان زیر ساخت های ارتباطی برگزیده می شوند، تامین نمود.
تیم نصب آرمان تلکام با گذراندن دوره های آموزشی متعدد در کنار مدیران با سابقه آماده هستند تا خدمات نصب و نگهداری  شبکه های تلفنی  را با استانداردهای جهانی بشرح زیر ارائه نمایند:
  • فرآیند بررسی فنی و امکانسنجی قبل از اقدام به نصب تجهیزات
  • تهیه برنامه زمانی مناسب نصب
  • نصب فیزیکی با در نظر گرفتن ملاحظات نصب نظیر تامین برق و ارت مناسب
  • راه اندازی سرویس های مورد نیاز بر اساس برنامه تهیه شده
  • نگهداری از شبکه های تلفنی بر اساس سطح سرویس مورد درخواست کارفرما
  • مونیتورینگ نرم افزاری اجزای سیستم با استفاده از پروتکل های مدیریتی همچون SNMP