مرکز تلفن تحت شبکه دی لینک D-Link IP PBX DVX-8000
توضیحات
تکنولوژی تلفن تحت شبکه و یا VOIP، به فرآیند تبدیل تماس های تلفنی آنالوگ به پکت های استاندارد دیتا(TCP/IP Packet) اطلاق می شود. تماس های تلفنی در شبکههای IP Telephony می تواند به سه شیوه ایجاد شود: نخست، استفاده از دستگاههای تلفن سنتی که به وسیله ATA به شبکه متصل می شود. دوم استفاده از نرم افزارهایی که روی کامپیوتر نصب می شود (Soft Phone)، و سوم استفاده از تلفن تحت شبکه(IP Phone).
از مهمترین دلایل اقبال عمومی به شبکههای IP Telephony میتوان به صرفه جویی در هزینه ها، سهولت در ایجاد و گسترش شبکه، و استفاده از سرویس های جدیدتر(در مقایسه با شبکههای تلفنی قدیمی) اشاره کرد.
IP Telephony میتواند سرویس های متعددی را که توسط شبکههای IP و شبکههای تلفنی عمومی(PSTN) ارائه میشود با هم ادغام کند. DVX-8000 این قابلیت را دارد تا تمامی امکانات تلفنی ضروری کسب و کارهای متوسط تا بزرگ مانند انتقال تماس (call forwarding)، نگه داشتن مکالمه(Call Hold)، صندوق پست صوتی(Voice Mail)، و follow me را پوشش دهد. این سرور تلفنی با بهره گیری از امکاناتی نظیر IVR ،Auto Attendant، و Hunt Group تماس گیرندگان را به صورت اتوماتیک به مقصدهای مورد نظرشان راهنمایی می کند. برقراری ارتباط با دیگر شبکه ها میتواند به وسیله خطوط تلفن شهری که به ماژول های دستگاه متصل می شود، از طریق یک گیت وی خارجی (External Gateway)و یا ترانک های تلفنی تحت شبکه ( IP Trunk) که راهی مقرون به صرفه تر است، صورت گیرد.
این دستگاه بدون اغراق بی نظیرترین Appliance طراحی شده در بازار سخت افزارهایی ست که جهت کار با استریسک طراحی شده اند. روش اتصال بی نظیر Gateway خطوط شهری به سرور سبب شده است که اینAppliance یکی از با کیفیت ترین محصولات مبتنی براستریسک باشد.
با توجه به اینکه این محصول از نرم افزار ماخذ آزاد استریسک استفاده می کند لذا امکان تحقیق و توسعه روی محصول به صورت نرم افزاری وجود دارد.
داخلی ها؛ همه جا
سرور تلفنی DVX-8000 تا ۳۰۰ داخلی را پشتیبانی می کند. این داخلی ها میتواند در هر نقطهای که دسترسی به اینترنت/اینترانت وجود داشته باشد، قرار گیرد. جهت افزایش تعداد داخلی ها و یا یکپارچه کردن سیستم تلفن شرکتی که دارای شعب متعدد در نقاط مختلف است، میتوان از تعداد متعددی دستگاه سرور تلفنی DVX-8000 که به شبکه اینترنت/اینترانت مصتل است، استفاده کرد.
استفاده آسان از منوی مدیریتی تحت وب
امکانات مختلف سرور تلفنی DVX-8000 از طریق منوی مدیریتی تحت وب (Web based management) قابل تنظیم است. مدیر شبکه می تواند پروفایلی با امکانات تلفنی خاص را برای هر داخلی تعریف کرده، و بدین صورت مناسبترین داخلی با توجه به الزامات کاری هر کاربر، برای او معرفی می شود. همچنین هر کاربر میتواند از طریق منوی مدیریتی تحت وب مخصوص به خود، پروفایل خود را بر اساس برنامه کاری روزانهاش تنظیم کند.
نرمافزار کنفرانس صوتی-تصویری
کنفرانس تلفنی به طور معمول نیازمند استفاده از سختافزار خارجی یا سرویس های پرهزینه ای است. DVX-8000 شامل یک نرم افزار کنفرانس تلفنی بینظیر است که آن را به لحاظ امکانات از سایر محصولات متمایز می کند. مدیر شبکه میتواند از طریق منوی مدیریتی تحت وب به برنامهریزی برای کنفرانس ها اقدام ورزیده و از گروههای مختلف برای شرکت در کنفرانس ها دعوت به عمل آورد. این دستگاه همچنین قابلیت برقراری تماس و کنفرانس تصویری را نیز دارد .
مزایای کلیدی DVX-8000
به عنوان یک PBX
- قابلیت تنظیم به عنوان یک IP PBX یا Hybrid PBX
- قابلیت انجام Switching و مسیردهی تماس ها
- قابلیت اتصال با دیگر شبکههای IP Telephony، یا شبکههای آنالوگ و دیجیتال
-
تأمین تمامی امکانات مورد نیاز در شبکههای تلفنی اعم از:
- IVR و Auto-attendant
- کنفرانس صوتی و تصویری
- صندوق پست صوتی(Voice Mail)
- Caller ID
- Call Transfer
- Call History
- قابلیت استفاده به عنوان یک Media Gateway که شبکههای PSTN را به شبکههای IP Telephony متصل می کند.
- تبدیل طیف گسترده ای از پروتکل ها و Codecهای ارتباطی
- امکان ارائه قابلیت توزیع تماس خودکار(ACD)
- امکان ارائه قابلیت اپراتور از راه دور(غیر مستقر در مرکز پیام)
- مسیردهی هوشمند تماس ها(Skilled-based Routing)
- امکان گزارش گیری کامل از طریق منوی مدیریتی تحت وب
از آنجایی که این محصول از سوی آرمان تلکام جهت استفاده در بازار ایران تدارک دیده شده است ، لذا برخی توسعه های مرتبط با زبان پارسی در این محصول گنجانده شده است . برخی از این توسعه ها عبارتند از :
- فارسی سازی تمامی پیغام های صوتی محصول مطابق با شیوه و روش سخن پارسی
- توسعه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان روی سرور DVX-8000 و پارسی سازی این نرم افزار
مشخصات
سرور تلفنی : قابلیت ها | |
اتصال به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) | بلی |
تلفن گویا ( IVR ) | بلی |
تماس تصویری | بلی |
توزیع تماس اتوماتیک ( ACD ) | بلی |
ثبت جزئیات تماس ( CDR ) | بلی |
ضبط تماس | بلی |
ظرفیت E1 | 1 خط |
ظرفیت FXO | 24 خط |
ظرفیت FXS | از طریق اتصال به Gateway خارجی |
ظرفیت تماس همزمان | 60 |
ظرفیت کاربر | 300 |
مدیریت تحت وب | بلی |
پشتیبانی از Fax | بلی |
کنفرانس تصویری | بلی |
کنفرانس صوتی | بلی |
سرور تلفنی : نرم افزار | |
نسخه استریسک | 1.8X |
نسخه سیستم عامل | CentOS 5.x |
سرور تلفنی : پروتکل ها و استانداردها | |
Codec های پشتیبانی شده | Audio : G.711a/u, G.722, G.723, G.726, G.729, GSM JPEG SPEEX PNG SLIN ILBC ADPCM IPC10 Video : H261, H263, H263P, H264 |
پروتکل های Voice | SIP , IAX , MGCP , Cisco Skinny |
سرور تلفنی : پورت ها | |
E1 | 1 پورت E1، از طریق اضافه کردن یک ماژول DVX-8030 |
FXO | تا 24 پورت ، از طریق اضافه کردن 3 ماژول DVX-8020 که هر کدام از 8 پورت FXO پشتیبانی می نماید. |
FXS | از طریق اتصال به Gateway خارجی |
GSM | از طریق اتصال به Gateway خارجی |
LAN | 1x 10/100 |
WAN | - |
سرور تلفنی : سخت افزار | |
حافظه RAM | 1GB |
قابلیت نصب در رک | بلی |
هارد دیسک (HDD) | 250GB Electrical 2.5" HDD |
پردازنده | Intel Celeron 1.2 GHz |
پورت ها | 2external USB 2.0 ports |
سرور تلفنی : پاور | |
توان | 230W |
سرور تلفنی : مشخصات فیزیکی | |
ابعاد | - |
وزن | 8Kg |