مرکز تلفن تحت شبکه دی لینک D-Link VOIP PBX DVX-9000

تولید کننده : D-Link ( دی لینک )
پارت نامبر : DVX-9000
  • مرکز تلفن تحت شبکه (IP PBX) بر اساس نرم افزار ماخذ آزاد استریسک
  • پشتیبانی از 24 خط آنالوگ شهری و 4 خط E1
  • پشتیبانی از 1000 کاربر (300 تماس همزمان )
  • قابلیت ترانک با درگاه­های بیرونی ( FXO, FXS )
  • پَنِل کاربری اِلَستیکس با امکانات مدیرتی و نظارتی کامل

توضیحات

مجهز به نرم افزار تلفنی استریسک (Asterisk) و پردازشگر Intel-Core2Duo است. این دستگاه با استفاده از نسخه الستیکس (Elastix) استریسک، ترکیبات متعددی از پورت های تلفنی را عرضه می دارد. DVX-9000 این قابلیت را دارد که به 32 پورت آنالوگ و نیز 4 ماژول E1 PRI مجهز شود. این سرور تلفنی با استفاده از گیت وی های خارجی، از 160 پورت آنالوگ برای اتصال به شبکه تلفن شهری (PSTN) پشتیبانی می کند. DVX-8000 می‌تواند تا 800 کاربر با 300 تماس همزمان را مدیریت کند.
تکنولوژی تلفن تحت شبکه و یا VOIP، به فرآیند تبدیل تماس های تلفنی آنالوگ به پکت های استاندارد دیتا (TCP/IP Packet) اطلاق می شود. تماس های تلفنی در شبکه‌های IP Telephony می تواند به سه شیوه ایجاد شود: نخست، استفاده از دستگاه‌های تلفن سنتی که به وسیله ATA به شبکه متصل می شود. دوم استفاده از نرم افزارهایی که روی کامپیوتر نصب می شود (Soft Phone)، و سوم استفاده از تلفن تحت شبکه (IP Phone).
از مهمترین دلایل اقبال عمومی به شبکه‌های IP Telephony می‌توان به صرفه جویی در هزینه ها، سهولت در ایجاد و گسترش شبکه، و استفاده از سرویس های جدیدتر (در مقایسه با شبکه‌های تلفنی قدیمی) اشاره کرد. IP Telephony می‌تواند سرویس های متعددی را که توسط شبکه‌های IP و شبکه‌های تلفنی عمومی (PSTN) ارائه می‌شود با هم ادغام کند. DVX-9000 این قابلیت را دارد تا تمامی امکانات تلفنی ضروری کسب و کارهای متوسط تا بزرگ مانند انتقال تماس (call forwarding)، نگه داشتن مکالمه (Call Hold)، صندوق پست صوتی (Voice Mail)، و follow me را پوشش دهد. این سرور تلفنی با بهره گیری از امکاناتی نظیر IVR ،Auto Attendant، و Hunt Group تماس گیرندگان را به صورت اتوماتیک به مقصدهای مورد نظرشان راهنمایی می کند. برقراری ارتباط با دیگر شبکه ها می‌تواند به وسیله خطوط تلفن شهری که به ماژول های دستگاه متصل می شود، از طریق یک گیت وی خارجی (External Gateway) و یا ترانک های تلفنی تحت شبکه (IP Trunk) که راهی مقرون به صرفه تر است، صورت گیرد.
سرور تلفنی DVX-9000 بدون اغراق بی نظیرترین Appliance طراحی شده در بازار سخت افزارهایی است که جهت کار با استریسک  طراحی شده اند. روش اتصال بی نظیر Gateway خطوط شهری به سرور سبب شده است که این Appliance یکی از با کیفیت ترین محصولات مبتنی براستریسک باشد.
با توجه به اینکه DVX-9000 از نرم افزار ماخذ آزاد استریسک استفاده می کند، امکان تحقیق و توسعه روی محصول به صورت نرم افزاری وجود دارد.

داخلی ها؛ همه جا

سرور تلفنی DVX-9000 تا 1000 داخلی را پشتیبانی می کند. این داخلی ها می‌تواند در هر نقطه‌ای که دسترسی به اینترنت/اینترانت وجود داشته باشد، قرار گیرد. جهت افزایش تعداد داخلی ها و یا یکپارچه کردن سیستم تلفن شرکتی که دارای شعب متعدد در نقاط مختلف است، می‌توان از تعداد متعددی دستگاه سرور تلفنی DVX-9000 که به شبکه اینترنت/اینترانت متصل است، استفاده کرد.

استفاده آسان از منوی مدیریتی تحت وب

امکانات مختلف سرور تلفنی DVX-9000 از طریق منوی مدیریتی تحت وب (Web based management) قابل تنظیم است. مدیر شبکه می تواند پروفایلی با امکانات تلفنی خاص را برای هر داخلی تعریف کرده، و بدین صورت مناسب‌ترین داخلی با توجه به الزامات کاری هر کاربر، برای او معرفی می شود. همچنین هر کاربر می‌تواند از طریق منوی مدیریتی تحت وب مخصوص به خود، پروفایل خود را بر اساس برنامه کاری روزانه‌اش تنظیم کند.

نرم‌افزار کنفرانس صوتی-تصویری

کنفرانس تلفنی به طور معمول نیازمند استفاده از سخت‌افزار خارجی یا سرویس های پرهزینه ای است. سرور تلفنی DVX-9000 شامل یک نرم افزار کنفرانس تلفنی بی‌نظیر است که آن را به لحاظ امکانات از سایر محصولات متمایز می کند. مدیر شبکه می‌تواند از طریق منوی مدیریتی تحت وب به برنامه‌ریزی برای کنفرانس ها اقدام ورزیده و از گروه‌های مختلف برای شرکت در کنفرانس ها دعوت به عمل آورد. این دستگاه همچنین قابلیت برقراری تماس و کنفرانس تصویری را نیز دارد.

مزایای کلیدی سرور تلفنی DVX-9000 

به عنوان یک PBX
  • قابلیت تنظیم به عنوان یک IP PBX یا Hybrid PBX
  • قابلیت انجام Switching و مسیردهی تماس ها
  • قابلیت اتصال با دیگر شبکه‌های IP Telephony، یا شبکه‌های آنالوگ و دیجیتال
  • تأمین تمامی امکانات مورد نیاز در شبکه‌های تلفنی اعم از:
    • IVR و Auto-attendant
    • کنفرانس صوتی و تصویری
    • صندوق پست صوتی(Voice Mail)
    • Caller ID
    • Call Transfer
    • Call History
به عنوان یک گیت وی
  • قابلیت استفاده به عنوان یک Media Gateway که شبکه‌های PSTN را به شبکه‌های IP Telephony متصل می کند.
  • تبدیل طیف گسترده ای از پروتکل ها و Codecهای ارتباطی
در مراکز پیام
  • امکان ارائه قابلیت توزیع تماس خودکار (ACD)
  • امکان ارائه قابلیت اپراتور از راه دور (غیر مستقر در مرکز پیام)
  • مسیردهی هوشمند تماس ها (Skilled-based Routing)
  • امکان گزارش گیری کامل از طریق منوی مدیریتی تحت وب

مشخصات

سرور تلفنی : قابلیت ها
اتصال به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) بلی
تلفن گویا ( IVR ) بلی
تماس تصویری بلی
توزیع تماس اتوماتیک ( ACD ) بلی
ثبت جزئیات تماس ( CDR ) بلی
ضبط تماس بلی
ظرفیت E1 4 خط
ظرفیت FXO 24 خط
ظرفیت FXS از طریق اتصال به Gateway خارجی
ظرفیت تماس همزمان 300
ظرفیت کاربر 1000
مدیریت تحت وب بلی
پشتیبانی از Fax بلی
کنفرانس تصویری بلی
کنفرانس صوتی بلی
سرور تلفنی : نرم افزار
نسخه استریسک 1.8X
نسخه سیستم عامل CentOS 5.X
سرور تلفنی : پروتکل ها و استانداردها
Codec های پشتیبانی شده Audio : G.711a/u, G.722, G.723, G.726, G.729, GSM JPEG SPEEX PNG SLIN ILBC ADPCM IPC10 Video : H261, H263, H263P, H264
پروتکل های Voice SIP , IAX , MGCP , Cisco Skinny
سرور تلفنی : پورت ها
E1 4 پورت E1، از طریق اضافه کردن یک ماژول DVX-8030
FXO تا 24 پورت ، از طریق اضافه کردن 3 ماژول DVX-8020 که هر کدام از 8 پورت FXO پشتیبانی می نماید.
FXS از طریق اتصال به Gateway خارجی
GSM از طریق اتصال به Gateway خارجی
LAN 2x GbE RJ-45
WAN -
سرور تلفنی : سخت افزار
حافظه RAM 2GB
قابلیت نصب در رک بلی
هارد دیسک (HDD) 250GB Electrical 2.5" HDD
پردازنده Intel Core2Duo
پورت ها 2external USB 2.0 ports
سرور تلفنی : پاور
توان 230W
سرور تلفنی : مشخصات فیزیکی
ابعاد -
وزن 8Kg
-->